Alla inlägg under augusti 2007

Av Irene Kjærnstad - 21 augusti 2007 18:12

eva og jeg tok en kveld på tangen pub på lørdag! det henger i både fysisk og psykisk en stund, eller hva  eva? :) overlater resten til fantasien for jeg tror kanskje den er snillere enn virkeligheten.

Av Irene Kjærnstad - 17 augusti 2007 17:21

både katter og hester har fargen palomino hos anne i lillehammer. til og med en palomino dølevallak! det er ikke så ofte man ser. kattungene er jo så søte at jeg så klart fikk for meg at jeg skulle ha en. jeg sa det til han som prøver å være familiens over hode, men som ikke alltid får det helt til. alle som kjenner faren min kan sikkert se for seg hva slags reaksjon han framførte. hihi.

Av Irene Kjærnstad - 16 augusti 2007 18:44

nå skal jeg skjerpe meg her jeg også, Marit. dette er for slappt. men det er så mye annet hele tiden. og når jeg vel har tid til å sitte foran dataen, er jeg så trøtt at jeg ikke orker av den grunn.


vel, kanskje en kjapp oppdatering. en drøss barn har jo blitt født. ( kanksje ikke en drøss men) Først var det Sigurd, så kom en Martine, så kom Hanne og Bjørn sin lille øyensten, Isabell. og fler er det også rundt omkring. men det er morsomt!


for alle hestevenner: prikk og prinz går på beite i nærheten av der jeg bor. altså har jeg egentlig ikke noen stalltilhørighet. men, jeg har en alldeles fantanstisk ridebane, en mer eller mindre nedlagt friidrettsstadion! altså en ridebane på omtrent 50*200 meter. jeg bruker jo stort sett bare en litren brøkdel og det savnes et gjerde å forholde seg til i visse situasjoner, men ellers suverent. underlaget er ogsåhelt perfekt. bruker metoden, 2-3 dager på, to dager av osv. helt enkelt for at det er det jeg har tid til. r et stykke å gå med de når jeg henter de fra beitet så derfor må det bli litt sånn. funker fint synes jeg. prinz har blitt alle sin yndlig, roar har fått for seg at han skal lære seg å ri. og han skal ri fort, gjerne uten sal. mest mulig som en indianer. prinzen er perfekt til slike for han vet allerede lenge før de har satt seg på hva de behøver for slags oppfostring. tror han tenker noe sånt som dette når roar kommer: "jaha der har vi han. det er han som tror han er noe. det skal jeg nok sette en liten stopper for. " det somer så bra med den hesten er at han ikke gjør noe i stor skala. men han kan finne på å gå i motsatt retning bare for å sette roar litt på plass.

men så kommer mor, eller thea( en jente som rir ca en dag i uka). da er han helt snill og varsom. for det vet han, at disse menneskene får man være forsikti med siden de ikke har så stor selvtillit.

med andre ord, de er rett og slett helt fantanstiske på å lese oss. mye mer enn hva vi tror, tror jeg. skal legge ut noen flere bilder snart. også av noen andre hester jeg har blitt kjent med.


var og så på kurs i Brumunddal med Christina D. det var veldig bra og lærerikt rett og slett. det syntes nok flere også.


ellers jobber jeg stort sett hele tiden. fra høsten skal jeg jobbe 2 dager coop, 1-2 dager stenby skole, litt stenby skole sfo og sikkert litt i nyboveien om jeg tar på meg noe. men jeg tror ikke jeg skal ta på meg så mye  som jeg har brukt å gjøre. vil heller prøve å bruke mer tid og krefter til undervisning for det er jo det jeg har mest lyst til!


det var alt for nå. en rotete liten avhandlig fra en rotete liten hjerne!

Av Irene Kjærnstad - 11 augusti 2007 18:20

Marit er fersk blogger: http://maritstoen.bloggagratis.se

Av Irene Kjærnstad - 11 augusti 2007 18:17

Prikk og Prinz!

Ovido - Quiz & Flashcards