Direktlänk till inlägg 13 oktober 2007

oppdatering

Av Irene Kjærnstad - 13 oktober 2007 09:04

oi! nå var det lenge siden jeg har oppdatert her!

hmmm, hvor skal jeg begynne. alle hestene er på plass i sitt nye hus. de elsker å være der! har ikke alle sammen foreløbig. har delt av med en tråd, men jeg lurer på om jeg skal slippe de sammen nå snart. har en god følelse for dettil tross for at det er to valakker og en hoppe.


treningsmessig går det bra! prinz går spansk skritt som hvilken som helst spanjol. han er så morsom å jobbe med. en hest med mye egne idèer. jeg bruker klikker når jeg trener med han, funker helt perfekt. det er så morsomt, har blitt helt hekta. jeg brukte også mye klikker med luna allerede fra første dag. så nå gjør hun holdt ved en spesiell lyd uansett hva som foregår rundt henne. om hun blir engestelig for noe og vil ruse avgårde, kan man bare si et kort "ptrrroo" og da sstår hun med alle fire bena i bakken. da er det akkurat som at hun lander igjen. huner så fin å ri!! jobber med travopptagninger, versade og så jobber jeg alltid lit først med å få henne til å legge vekt på sin invendige skulder og svinge rundt sitt innvendige framben før jeg gjør mer samlende øvelser. hun er så fin, elsker å få ros! når vi øver på en ny ting og hun får mye ros for det, er det alltid denne tingen hun foreslår først dagen etter. herlig!


prikken gjør jeg ikke så mye annet med enn før egentlig. jobber litt trampaktig i veldig korte strekker. og galopp jobber vi med. der er han veldig flink! han har nok lettere for galoppen enn traven. og den bukke galoppen (gyngehest) han hadde før (dere vet dere som har sett den), har han slutta helt med. faktisk ikke antydning.


indi klikker jeg også med. han har lært seg masse nye saker som steile, kysse og å gå fra sitt til stå og fra dekk til stå. det har alltid vært vanskelig, men gikk å lære han på 5 min når man bare ikke gjør det så komplisert for han.


i morgen skal sigurd døpes i hamar domkirke. jeg skal være fadder så jeg tror jeg får droppe de store utskeilelser i kveld, til tross for at det er natt til min bursdag. på mandag morgen reiser jeg til stocholm for fjerde del i utdannelsen. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Irene Kjærnstad - 18 januari 2008 20:40

Nytt år, nye muligheter.herlig å tenke på at man har et helt rykende ferskt år å starte på! nå skal alt det bra hende! og så går det mot vår, det liker jeg!...

Av Irene Kjærnstad - 15 december 2007 19:52

oi! nå er det lenge siden!! skal prøve å skrive oftere, men jeg kan ikke si sikkkert. jobber for mye! skal bli så godt med juleferie nå! eller, det blir iallefall 3 dager sammenhengende fri. ikke værst bare det. jeg liker så godt å jobbe med barn i s...

Av Irene Kjærnstad - 5 november 2007 08:19

jeg er så glad for jeg har endelig funnet en hovsalger, til og med en skikkelig bra en! luna er skodd opp igjen fram, prinsen også skodd fram. hos han er det jo litt å ta tak i. han er veldig underskutt på alle føtter og bærer preg fortsatt av for tr...

Av Irene Kjærnstad - 28 oktober 2007 13:07

vind er et helt forferdelig type vær! greit med snø og regn bare det detter rett ned på bakken. men min syting nytter nok ikke. her har det ikke skjedd sånn kjempemye egentlig. har vært/delvis er uten stemme, og da mener jeg helt uten stemme. eva og ...

Av Irene Kjærnstad - 20 oktober 2007 22:37

her er April med sin mamma, Chester. 5 mnd på bildet. precis samma blikk som sin pappa! ...

Ovido - Quiz & Flashcards